تبلیغات ادوردز گوگل

يکشنبه 23 خرداد 1400
22:54
maryam

گوگل قول داده است که به محض حذف روش فعلی خود ، هیچ روش جدیدی برای ردیابی افراد برای تبلیغات ایجاد نکند.


این غول فناوری یکی از بزرگترین فروشندگان تبلیغات در جهان است و همچنین دارای محبوب ترین مرورگر وب جهان یعنی Chrome است.


اما با حذف کوکی های ردیابی شخص ثالث ، سایر ارائه دهندگان مرورگر را دنبال می کند.


این اقدام در حال حاضر توسط مقامات رقابت انگلیس مورد بررسی قرار گرفته است.


سازمان رقابت و بازار در ژانویه اعلام کرد که برنامه Google برای حذف کوکی ها - که به طور موثر اطلاعات کمتری را با تبلیغ کنندگان به اشتراک می گذارد - می تواند "تأثیر قابل توجهی" در بازار تبلیغات و وب سایت های خبری داشته باشد.


یک گروه از بازاریابان مخالف این ایده ادعا می کنند که گوگل با حذف چنین کوکی هایی به مزیت دست خواهد یافت ، زیرا روش های دیگری برای به دست آوردن اطلاعات شخصی از کاربران دارد.


چه چیزی در کوکی وجود دارد؟

کوکی ها به طور موقت اطلاعات کمی درباره آنچه کاربر در وب سایت انجام می دهد ذخیره می کنند و بخش مهمی از اینترنت مدرن هستند.


به عنوان مثال ، آنها می توانند مواردی را به یاد بیاورند ، مانند آنچه در سبد خرید آنلاین است یا اینکه آیا کاربر به سیستم وارد شده است.


اما از یک کوکی ردیابی شخص ثالث می توان برای "دنبال کردن" کاربر از یک سایت به سایت دیگر استفاده کرد ، بنابراین یک وب سایت می تواند "بداند" شما برای یک نوع محصول - مانند لباس یا کفش - در حال خرید هستید و مواردی را برای شما تبلیغ می کند جای دیگر


اینها نوعی است که گوگل به تدریج و به دنبال برخی از مرورگرهای اصلی وب رقیب ، از جمله Mozilla Firefox و Safari اپل ، که قبلاً آنها را به طور پیش فرض مسدود کرده است ، تدریجی حذف می کند.


گوگل چه می گوید؟

برخی از منتقدان نگران بودند که برنامه Google برای متوقف کردن این کوکی ها از ایجاد کاتالوگ های مفید اطلاعات هدفمند کردن تبلیغات توسط رقبا جلوگیری می کند - اما ممکن است خود Google هنوز هم بتواند این کار را انجام دهد.


به نظر می رسد كه این شركت در اطلاعیه جدید خود مستقیماً به مقابله با این ایده پرداخته است.


این شرکت در گفت: "امروز ، ما صریحاً اعلام می کنیم که با حذف تدریجی کوکی های شخص ثالث ، ما برای ردیابی افراد هنگام مرور در وب ، شناسه [جایگزین] نخواهیم ساخت و همچنین از آنها در محصولات خود استفاده نخواهیم کرد." یک پست وبلاگ


«پیکسل های جاسوسی در ایمیل ها بومی شده اند»

انگلستان مجموعه قوانینی متناسب با هر غول فناوری را در نظر گرفته است

این اثر اعلام کرد این است که ارائه دهندگان دیگر می توانند در نهایت "سطحی از هویت کاربر را برای ردیابی تبلیغات در وب ارائه دهند که ما این کار را نمی کنیم" (اگرچه Firefox و Safari قبلاً کوکی های متخلف را مسدود کرده اند).


گوگل گفت: "ما اعتقاد نداریم كه این راه حل ها انتظارات مشتری را برای حفظ حریم خصوصی برآورده كند و همچنین در برابر محدودیت های نظارتی كه به سرعت در حال تحول است ، ایستادگی نخواهد كرد و بنابراین یك سرمایه گذاری بلند مدت پایدار نیستند."


اما این تصویر توسط گروه بازاریابی برای یک وب باز به چالش کشیده شده است و معتقدند که Google مزیت ناعادلانه ای خواهد داشت.


مدیر جیمز روزول گفت که گوگل قول نداده است که بازاریابی شخصی یا جمع آوری داده ها را در محصولات خود متوقف کند - که شامل تغییر شرایط و ضوابط محصول آن است.


وی گفت ، تنظیم كنندگان هنوز هم باید از طریق قانون از رقابت اطمینان حاصل كنند ، در غیر این صورت "تبلیغ كنندگان در مورد محل خرج كردن پول خود انتخاب كمی دارند".


و استدلال می کند که مزایای حریم خصوصی کاربران عادی کمتر است.


"شما یک شرکت بزرگ تریلیونی دلاری دارید که به واسطه یک قرارداد ناعادلانه ... بیشتر اوقات شما را ردیابی می کند ، تنها تفاوت این است که شما وارد سیستم خواهید شد و بخشی از باغ دیوارهای آنها است."


"چگونه این باعث می شود افراد خصوصی تر ، یا از امنیت بیشتری برخوردار شوند در مقابل چیزی که اطلاعات قابل شناسایی مستقیم ندارد - نام آنها ، آدرس ایمیل آنها - فقط از رشته های تصادفی شخصیت استفاده می کند؟"


در عوض چه اتفاقی می افتد؟

تغییر دور از کوکی ها ناشی از سالها تدابیر دقیق تر و افزایش آگاهی مصرف کننده است.


اما متوقف کردن استفاده از کوکی های ردیابی مانع از همه ردیابی های شخصی نیست ، زیرا صنعت برای تولید داده های شخصی به راه حل های خلاقانه رسیده است.


به عنوان مثال "اثر انگشت" ، برای شناسایی دستگاه ، سعی می کند از طیف گسترده ای از جزئیات درباره دستگاه شما - نوع تلفن یا رایانه ، نسخه مرورگر ، زبان ، آدرس IP یا حتی فونت هایی که نصب کرده اید - استفاده کند.


تبلیغ کننده ممکن است نام شخص را نداند ، اما هنوز هم می تواند اثر انگشت منحصر به فرد را در وب "دنبال" کند.


گوگل که به فروش آگهی خود ادامه می دهد ، استدلال می کند که این شرکت و سایر شرکت ها باید به یک راه حل برسند که "نتایج را برای تبلیغ کنندگان ارائه دهد".


اکنون این مقاله می گوید که برای "دستیابی به مزایای" تبلیغات هدفمند ، نباید افراد را به طور تهاجمی ردیابی کرد.


گوگل در پست وبلاگ خود گفته است كه یكی از این روش ها "پنهان كردن افراد در میان انبوه افراد با علایق مشترك" است ، به طوری كه تشخیص تاریخچه بازدید از یك فرد دشوار است.


[ بازدید : 34 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به digitalagency است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]